Schaeffler România este una dintre cele mai puternice locații ale Grupului Schaeffler. Compania a avut o dezvoltare accelerată de la fondarea acesteia în 2002 în România, la Brașov, dezvoltare ce a fost posibilă prin construcția unei echipe competente și acumulării de know-how căutat de clienți globali. Astăzi, la aproape 18 ani de la startul oficial al producției în fabrica de la Cristian, Schaeffler România se numără printre cei mai mari angajatori la nivel național, cu peste 5.000 de angajați într-o singură locație și este recunoscută de către clienți de renume mondial drept un partener de top, care livrează constant la cel mai înalt nivel înalt de calitate. Datorită capacităților deosebite de producție și tehnologice, dar și a know-how-ului specialiștilor din echipă, la Brașov sunt realizați rulmenți deosebiți, de mari dimensiuni, cu diametre de până la 4 metri, ce sunt integrați în aplicații precum cele din industria eoliană sau din cea feroviară. Tot la Brașov, în cele 7 hale de producție ce se întind pe 170.000 m2, sunt realizate și produse pentru sectorul automotive, dedicate celor mai mari și cunoscuți clienți dintr-o gamă largă de branduri auto, produsele „made in Brașov” ajungând astfel peste tot în lume.
Atuurile principale ale Schaeffler România sunt agilitatea de care dă dovadă în zona de productivitate și de retehnologizare continuă, alături de investiții. Chiar și în perioada economică dificilă din ultimii ani, s-a continuat dezvoltarea planificată, fiind construită o nouă hală de producție la cele mai înalte standarde din industrie, unde se produc acum noi rulmenți destinați pieței de căi ferate și altor aplicații din zona industrială. Locația deține un enorm know-how de specialitate, apreciat și căutat de clienți globali. Deține expertiza de top pentru Grupul Schaeffler în ceea ce privește producția de rulmenți mari, deținând totodată marele avantaj de a fi furnizor de bază pentru industria producătoare de energii verzi. Automatizarea și digitalizarea proceselor reprezintă, de asemenea, o prioritate.
Pe lângă dezvoltarea afacerii, compania a avut mereu o implicare profundă în mediul social, printr-un portofoliu extins de proiecte pe care intenționează nu doar să le mențină, ci să le dezvolte în viitor. Una dintre poveștile de succes se aliniază valorilor Grupului și are în prim plan educația și grija față de tânăra generație. Este vorba aici despre portofoliul educațional, care cuprinde numeroase proiecte de impact, așa cum este și Școala Profesionala Germană Kronstadt în sistem dual de la Brașov, ajunsă model replicat în România. Pe lângă implicarea în învățământul preuniversitar, compania a dezvoltat un portofoliu complex de programe destinate și mediului universitar, unde se dorește extinderea rețelei de colaborare cu mai multe universități tehnice din țară.
Pentru Schaeffler România cea mai importantă resursă sunt, însă, angajații. Sunt fundamentul pe care s-a clădit povestea brandului Schaeffler, iar dincolo de competențe, performanțe și determinare, angajații reușesc să depășească așteptările și sunt parte activă din tot procesul de dezvoltare al companiei. Datorită angajamentului acestora, dar și pentru că se vorbește de o echipă puternică, formată în prezent din peste 5.000 de angajați, rezultatele de top sunt posibile. Aceștia contribuie zilnic la realizarea a 13 produse, cu sute de tipuri diferite, din portofoliul Schaeffler, răspund tuturor solicitărilor și celor aproximativ 8.000 de comenzi lunare, lansate de peste 3.000 de clienți globali, atât din sectorul de industrie, cât și automotive.